Mod alma işlemi

If else yapısında biraz söz etmiştik. Mod alma işlemi yüzde işareti “%” ile yapılır.

10%3 = 1 verir.   // 10mod3 = 1 dir.

  • Peki nerelerde kullanabiliriz?1. Mesela çift ve tek sayılardaki işlemlerde kullanabiliriz.

Örnek; 1 den girilen sayıya kadar olan çift sayıları toplayıp label1’e, tek sayıları toplayıp label2 ye yazsın.


Kodları hesapla butonuna bastıktan sonra çıkan ekrana yazıyoruz;

int sayi, i, tektop = 0, cifttop = 0;
sayi = int.Parse(textBox1.Text);
for (i = 1; i < sayi; i++)
{
if (i % 2 == 0)
cifttop = cifttop + i;
else
tektop = tektop + i;
}
label1.Text = cifttop.ToString();
label2.Text = tektop.ToString();

  • Textbox a girilen değişkeni sayi diye tanımladık.
  • i diye bir değişken tanımladım 1 den başlayıp istenilen sayiya kadar bir bir artsın diye.(istediğiniz adı verebilirsiniz, n ,m,artirim vs.) Bu yüzden for döngüsü kullandım.
  • Tektop, cifttop tanımladım,toplamları tutsun diye. İlk başta 0 değerini verdim, çarpım,toplam fonksiyonlarında ilk değeri vermek gereklidir.
  • i, istenilen sayiya kadar artacak. İlk önce 1 di sonra 2 sonra 3 böyle gidecek. Ben bu sayıları kontrol ettim.
    Eğer i%2==0 sa yani 2ye bölünüyorsa çifttir bu yüzden cifttoplam=cifttoplam + i  dedim. Kısaca cifttoplam+=i de denebilir.
  • Daha sonrada çıkan değerleri, çifttoplamı label1 e tektoplamı label2 ye yazdırdım.

2.Bölünme , katı olma durumlarında kullanılır. Yani bir sayı 2,3,4 vs. ye bölünüyor mu? 5in katları mı? gibi.

Örnek;10 dan girilen sayıya kadar olan sayılardan 5in katı olan sayıların çarpımını bulan program.

Gördüğünüz gibi textboxin içine de yazabiliriz.

Kodları;

int sayi;
sayi = int.Parse(textBox1.Text);
if (sayi % 5 == 0)
label1.Text = “Sayi 5in katıdır.”;
else
label1.Text = “Sayi 5in katı değildir.”;

3.Şimdilik aklıma bu kadar geldi, daha gelirse güncelleyeceğim.

Bir Cevap Yazın

